woensdag 18 januari 2012

Vogelgebakjes maken

Het is weer winter en dan voeren we de vogels graag iets extra's.

Dit jaar zijn het vogelgebakjes geworden. Bij de bloemist zag ik ze liggen en ben dus thuis zelf begonnen.

Grote zak vogelzaad, een blokje vet en mijn muffinvormen.


Voor de hangende "gebakjes" een kleine dennenappel met touwtje in de vorm. Zachtjes het vet laten smelten.


Telkens een klein laagje vet en vullen met vogelzaad.


In totaal maakte ik van het ene blok vet 7 "gebakjes" en 7 "gebakjes" met een touwtje voor in de boom.


 Kunnen de vogels weer heerlijk smullen.


3 opmerkingen:

  1. Dat ziet er erg gezellig uit zeg, daar zullen wel veel vogels van komen smullen! Heb je het vet gewoon in een pannetje gesmolten? Wil het ook nog een keertje gaan proberen, heb 't al vaker gezien en ziet er altijd zo gezellig uit, dat vet lijkt me alleen zo'n geknoei, vooral het schoonmaken naderhand...

    Groetjes
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat ziet er lekker uit. De vogeltjes zullen jullie tuin zeker niet overslaan. Groetjes Céline

    BeantwoordenVerwijderen
  3. heel leuk idee, probeer ik ook even uit!!

    liefs
    marieke

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat.
groetjes, Nicole

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...