vrijdag 17 februari 2012

Het is weer carnaval...

Carnaval is weer in het land en onze jongste vierde dan ook carnaval op school. Ieder jaar een ramp, wat wil je dit jaar zijn. Hij wist weer eens niks dus ik zei voor de grap "Dan wordt het een schildpad." Dat vond hij een heel goed idee. En toen moest ik echt iets gaan verzinnen. Wat hebben we een lol gehad tijdens het maken van zijn outfit. Vanochtend vroeg ik nog eens "Weet je het wel zeker?". Maar hij vond het helemaal leuk.

Dus hier het resultaat.



In het verleden heb ik eigenlijk altijd de carnavalskleding zelf gemaakt. Hieronder het ridderpak waar mijn zoon al heel lang is uitgegroeid maar nog steeds in zijn kast hangt. Ik vond hem zelf ook wel heel leuk.


Maar het bijzonderste vind ik toch wel een carnavalsjurk die door mijn oma is gemaakt. Zij maakte deze jurk heel wat jaren geleden voor mijn moeder. Daarna heb ik hem gedragen en een paar jaar geleden mijn dochter. De jurk is ongeveer 55 jaar oud, het stof is nog heel mooi alleen het bandje is nu echt aan vervanging toe. Ik blijf hem nog trouw bewaren je weet maar nooit....

5 opmerkingen:

  1. Grappig...schildpadden kom je toch echt niet vaak tegen dus erg origineel is hij vandaag.
    En de jurk...meis...wat een pracht herinnering...zou ik ook koesteren hoor en nooit wegdoen.

    Ik wens je een gezellig weekend,
    Trudie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. die schildpad is ook wel heel erg super origineel en leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die schilpad .... schitterend en onwijs origineel!!! Super geslaagd!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een geweldig pak ! Ik had hem vanochtend niet gezien in de klas (was even binnen geweest om te kijken;-).
    Maar ik hoorde al van zijn vriend dat hij er prachtig uit zag, weer veel eer van je werk Nicole, mooi gemaakt!

    Fijne vakantie !!

    Groetjes,
    Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Nicole,
    Wat een mooi schildpadje heb je daar. En die jurk die je oma nog gemaakt heeft, wat een plaatje...
    Ik maakte voor mijn meiden ook de carnavalskleding, van pipo-pak tot muisje uit een stripverhaal... Ze zijn daarna weer doorgegaan naar nichtjes en nog vele malen gedragen. Zo leuk op die manier...
    Ik wens je een heel fijn weekend,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat.
groetjes, Nicole

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...