zaterdag 16 januari 2016

Nachtkleding...Night gown...

Voor onze dochter een nieuwe ochtendjas gemaakt. Het patroon aangepast aan haar kleine maatje.

Lately I have been sewing a night gown for my daughter. I had to adjust the pattern because she's  such a small one. ;-)



Van de restjes heb ik nog een zomer pyjama gemaakt. De patronen komen uit de Burda.

From the scraps of fabric I made a pajamas for the summer. 



Het was weer een gepuzzel met allemaal restjes stof. Hoe ik het er toch heb uitgekregen vind ik een wonder. Het rekening houden met de draadrichting is het voornaamste en ook het lastigste.

Because there was so little fabric left it took some time to puzzle everthing out. But I made it with no remains left. (Yeah)



Voor het beleg heb ik tricot gebruikt. Dat zit ook lekkerder en ik had ook helemaal niks meer over van het stof.

De knoopjes en het contrastrandje zorgen voor wat extra kleur.

The buttons and the contrasting piping give the pajamas some extra colour.


Fijn weekend!!

Have a nice weekend!!

2 opmerkingen:

  1. Daar zal je dochter blij mee zijn,heel mooi! Leuk blog heb je en wat maak je mooie foto's!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat.
groetjes, Nicole

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...